Цікаві факти про астероїди

Астероїд — цікаві факти

Астероїди ще називають малими планетами. Вони мають неправильну форму, не мають атмосфери, у них можуть бути супутники. Представляємо цікаві факти про астероїди.

Космос

Історія

1. Астероїди відомі людству з кінця 18 століття.
  2. Одним з перших дослідників астероїдів був Вільям Гершель. Він же і ввів поняття»астероїд».
  3. Перший астероїд був виявлений в 1801 році і це була Церера. Спочатку він прийняв це тіло за планету.
  4. Спочатку їх називали іменами персонажів грецької або римської міфології. Жіночі імена використовувалися частіше, а чоловічі імена отримували астероїди, які мали незвичайну форму. Однак, з роками дані правила відійшли.
  5. Перша успішна посадка космічного апарату на астероїд була проведена в 2001 році.
  6. У 2010 році вперше було виявлено невелику кількість льоду (замерзлої води) на одному з астероїдів.

Цікава інформація

1. Термін «астероїд» з давньогрецької мови перекладається як «зіркоподібний».
  2. Астероїди, на відміну від планет, не мають власну атмосферу, а також мають неправильну форму.
  3. Вони можуть мати власні супутники.
  4. Склад: метал, камінь і деякі органічні сполуки. У деяких можуть зустрічатися дорогоцінні метали.
  5. Існують астероїди, у яких є свої кільця, як у Сатурна.
  6. Сам термін був придуманий Чарльзом Берні (англійський історик музики і композитор).
  7. Термін астероїд нерозривно пов’язаний з поняттями «метеор» і»метеорит». Метеором вважають астероїд, що увійшла в атмосферу Землі, а метеоритом той, який впав на Землю.
  8. Головна характеристика, яка дозволяє віднести тіло до розряду астероїдів це розмір – діаметр 30 метрів і більше.
  9. Незвичайні форми астероїдів пов’язані з тим, що їх маса досить мала. Деякі представляють із себе не єдиний шматок каменю, а купу уламків, які з’єднані під дією сили тяжіння.
  10. Вони можуть бути самих різних розмірів. Діаметр деяких може досягати кілька кілометрів.
  11. Точна кількість астероїдів у Сонячній системі не встановлена. Бази даних налічують близько 750 тисяч відкритих і зафіксованих. Більше половини з них мають свій власний номер. За попередніми даними, в Сонячній системі може налічуватися понад 1 мільйон астероїдів, сума може доходити і до 2 мільйонів.
  12. Велика частина відкритих тіл розташовуються в межах пояса астероїдів, який знаходиться між орбітами Марса і Юпітера.
  13. Якщо порахувати загальну масу всіх відомих астероїдів, то вона не буде досягати і 5% від маси Місяця.
  14. До 2006 року найбільшим астероїдом вважали Цереру (діаметр близько 900 кілометрів), проте після 2006 вона отримала статус карликової планети, і на сьогоднішній день найбільшими астероїдами вважають Палладу і Весту.
  15. Найнебезпечнішим астероїдом вважають Апофіс, він час від часу пролітає поблизу Землі. Його діаметр 300 метрів і зіткнення з ним може знищити країну, або кілька невеликих країн.
  16. Вважається, що динозаври вимерли через падіння дуже великого астероїда.
  17. 30 Червня визнаний днем астероїда офіційно з 2016 року. Саме в цей день на Землю впав Тунгуський метеорит. На думку деяких вчених даний метеорит був астероїдом.
  18. Для того, щоб завдати планеті Земля колосальної шкоди, досить астероїда діаметром близько 10 кілометрів.
  19. У безпосередній близькості від Землі знаходяться близько 700 астероїдів, проте вони не загрожують нашій планеті.