Цікаві факти про сузір'я

Сузір’я — цікаві факти

Сузір’я – це ділянки неба, на яких є зірки, галактики та планети. Зірки астрономами систематизовані у 88 сузірь. Представляємо цікаві факти про сузір’я.

Небо

Історія

1. Перший атлас зоряного неба вийшов 2200 років тому, був написаний Птолемеєм і містив тільки 48 сузір’їв.
  2. Відомі сузір’я на зразок Великої Ведмедиці згадуються ще раніше-наприклад у Гомера, який писав в 8-му столітті до нашої ери.
  3. Зірки переміщаються, і разом з ними змінюються і обриси сузір’їв. Але цю зміну можна помітити тільки якщо порівняти сьогоднішнє небо з небом на початку історії людства.
  4. Традиційно прийнято виділяти 12 зодіакальних сузір’їв, але цей поділ досить умовно: насправді Сонце знаходиться в різних сузір’ях різну кількість днів, а в грудні ненадовго потрапляє в сузір’я Змієносця, яке стародавні астрономи «викинули» для рівного рахунку (12 – дюжина в деяких системах обчислення, наприклад, у Великобританії – рівний рахунок).
  5. Південний Хрест-найяскравіше сузір’я на небі Південної півкулі-на своїх прапорах розмістили Австралія і Нова Зеландія.
  6. Зірки сузір’я Близнюків допомогли вченому вісімнадцятого століття відкрити Уран.
  7. Раніше Терези і Скорпіон були одним сузір’ям.
  8. Стародавні греки, вперше придумали сузір’я зодіаку, називали Козерога»рибою-козою».

Рекорди

1. Всього на сьогоднішній день людству відомо 88 сузір’їв.
  2. У сузір’ї риби можна побачити найбільшу з спостережуваних галактик.
  3. Сузір’я Овна примітно зіркою Мезартим-однією з перших в історії подвійних зірок, відкритих з використанням телескопа.
  4. Багато космічних пам’яток знаходиться в сузір’ї Тельця. Серед них Крабовидна туманність, утворена після вибуху наднової, а також Гіяди і Плеяди – два великих Зоряних скупчення.
  5. Найбільший простір на нічному небі-цілих 3 відсотки-займає сузір’я Гідри.
  6. Самим же маленьким на небі вважається Південний Хрест.
  7. Найхолодніша з відкритих людьми зірок-коричневий карлик під назвою WISE 1828 +2650 з температурою в + 25 градусів за Цельсієм – знаходиться в сузір’ї Водолія.
  8. Саме неяскраве з зодіакальних сузір’їв-Рак.
  9. У сузір’ї Лева міститься зірка Регул, випромінювання світла якої перевищує цей показник у сонця в 160 разів.
  10. Сузір’я Діви містить в собі точку осіннього рівнодення.
  11. Центр нашої галактики можна побачити в сузір’ї Стрільця.
  12. У сузір’ї Водолія знаходиться величезне кульове скупчення, в яке входять 150 тисяч зірок.

Цікава інформація

1. Частину існуючих сузір’їв можна побачити тільки з північної півкулі, а частина-тільки з Південного.
  2. Крім цього, набір спостережуваних сузір’їв змінюється і в залежності від пори року: сузір’я як би обертаються навколо Землі, переміщаючись трохи менше ніж на 1 градус за цілу добу.
  3. Фігури, які люди бачать в сузір’ях (на кшталт «ковша» або «пояса Оріона») називаються астеризмами.
  4. Багато зірок, які з землі здаються сусідніми, насправді розташовані в тисячах світлових років один від одного.
  5. Знаменитий астеризм Ковша містить в собі не тільки зірки, але і дві галактики.