Цікаві факти про світло

Світло — цікаві факти

Світло може дає можливість отримувати енергію Сонця, бачити. Світлове випромінювання може бути небезпечним, наприклад промінь, який генерує лазерна указка, може пошкодити зір. Представляємо цікаві факти про світло.

Небо

1. Якщо дивитися із Землі, то здається, що Сонце жовтого кольору, але якби ви могли побачити Сонце з космосу, то воно мало білий колір. Сонячне світло розсіюється земною атмосферою, а точніше молекулами газів у повітрі, тому воно здаєтьяс жовтим. З Венери Сонце побачити не можна, тому що атмосфера цієї планети дуже щільна.
  2. Люди випускають біолюмінесцентне світіння, яке обумовлено хімічними процесами в організмі. У даних процесах вивільняється енергія, яка перетвориться на світло. Це світіння дуже слабке, тому його неможливо побачити неозброєним поглядом. Але існує явище, яке можна побачити, воно називається світіння моря. Здається, що море якимось чином випромінює світло. Насправді світіння викликається мікроорганізмами, які знаходяться у поверхневих шарах води. Так само відомо, що на великих глибинах живуть риби, які можуть заманювати своїх жертв за допомогою частин тіла, які світяться.
  3. Предмети й речі, які нас оточують, мають той або інший колір, тому що вони розсіюють або відбивають світло тільки певного кольору. Тобто колір не є якістю предмета. Наприклад, червоний диван відбиває переважно червоне світло, білий стіл – білий. Так само рослини мають зелений колір через спеціальну речовину хлорофіл – це зелений пігмент рослин.
  4. Полярні сяйва виникають через сонячні спалахи, а точніше через протони, які вони містять. Як відомо, Земля має магнітне поле. Це поле підхоплює протони, що дійшли, і вони входять в атмосферу Землі. Там протони зустрічаються з молекулами кисню й азоту, змушуючи їх світитися. Це світіння і є полярне сяйво.Полярне сяйво
  5. Якби раптом Сонце згасло, то ви змогли б про це довідатися тільки через 8 хвилин і 17 секунд. Світло від Сонця до Землі доходить саме за цей час, а від поверхні Землі до Місяця – 1,3 секунди. Також, наприклад, світло від найближчої зірки Альфа-Центавра летить біля 5 років. Якби на цій зірці жили інопланетяни, то вони могли б дивитися телепередачі, які йшли 5 років тому!
  6. На світі існує лампа, яка горить уже 118 років! Така лампа знаходиться в Каліфорнії в пожежній частині. Вона постійно горить із 1901 року. Довголіття даної лампи приблизно пояснюється тим, що вона працює на малих потужностях і її коефіцієнт корисної дії досить низький. Ця «столітня лампа» була занесена в Книгу рекордів Гыннесса як «найбільш довговічне світло».
  7. У деяких людей існує особливий зв’язок зі світлом і полягає він у чханні! Біля 35% людей планети мають дану аномалію. Дотепер не визначена точна причина виникнення світлового чхального рефлексу. Деякі вчені припускають, що це викликане генетичною мутацією, інші говорять, що синдром схожий на алергічну реакцією на світло.
  8. Коли світло проходить через різні речовини, він отримує іншу швидкість і переломлюється. У такий спосіб оптичні прилади, такі як лінзи, призми, фільтри, можуть пропускати, фокусувати і розсіювати світло. Наприклад, веселка виникає при високій вологості, тому що світло переломлюється й відбивається в краплях у повітрі. Наприкінці світло виходить із краплі під якимось кутом, промінь має певний колір, а райдуга виходить багатобарвною, оскільки багато променів переломлюються під різними кутами. При подвійній веселці відбувається подвійне відбиття світла від крапель, а кольори розташовані у зворотному порядку.Ліс
  9. Деякі тварини бачать не тільки діапазон видимого світла, але й інші діапазони, які ми не можемо бачити. Бджоли можуть бачити ультрафіолетове випромінювання, а гримучі змії – інфрачервоне випромінювання.
  10. Учені працюють над проектом, який дозволить створити точні фотонні приймачі, які можна буде використовувати в області астрономії й квантової оптики. А сама ідея прийшла, як звичайно, зі спостереження за природою. Виявилося, що очі жаб сильно чутливі до світла, тому принцип роботи їх ока можна використовувати для розробки фотонного детектора.
  11. У наш час широке застосування знайшли світлодіодні лампи, тому що вони дуже ефективні й енергоємні. Світлодіоди випромінюють світло тільки у видимому діапазоні, на відміну від інших ламп, які можуть давати також ультрафіолетове випромінювання. Зараз вчені працюють над тем, щоб збільшити економічність світлодіодів, вивчаючи світлячків. Ці комахи випромінюють холодне світіння через хімічні реакції, тому лампочки з таким випромінюванням були б більш ефективними.
  12. Хімічний елемент селен є діелектриком, тобто не проводить електричний струм. Але якщо направити на нього світло, то він починає проводити струм і стає провідником. Усе це відбувається через процеси на атомному рівні.
  13. Почувши назву «чорна діра» можна, звичайно ж, подумати, що ця «діра» чорна, але не все так просто. Насправді навколо чорних дір накопичується величезна кількість світла. Це відбувається через те, що вони мають дивовижно величезну масу, і, як наслідок, величезну силу притягання. Тому світло, яке дійшло до чорної діри, «притягається» цією силою. Таким чином, чорні діри є найбільш яскравими об’єктами у всесвіті!
  14. Під час своєї наукової кар’єри Ісаак Ньютон проводив численні дослідження зі світлом. Одним з таких досліджень, було вивчення взаємодії людського ока й світла.
  15. Існує поняття «уповільнення часу». Воно означає, що якби ви подорожували в космосі зі швидкістю світла протягом одного року рік, то, прибувши назад на Землю виявили б, що на землі пройшло біля 100 років.
  16. Як відомо, не існує швидкості більшої, ніж швидкість світла, але теоретично це можливо. Швидкість, більшу за світлову, можуть мати формальні частки – тахіони. Вони можуть випромінюватися, переносити енергію, імпульс, а також поглинатися.
  17. Насправді велика частина енергії, що утворюється в лампах, витрачається у вигляді тепла, і тільки біля 10% енергії виділяється у вигляді світла.
  18. Незважаючи на те, що світло (фотони) має нульову масу, він може тиснути на поверхню! Цю властивість світла хочуть застосовувати для керування космічних супутників і сонячних панелей. Є навіть проекти встановлення на космічні кораблі великих за площею парусів із легкого матеріалу.
  19. У багатьох підручниках прийнято скорочувати швидкість світла до 300 тисяч кілометрів на секунду, але насправді її точне число – 299 792 458 метрів на секунду.
  20. Сонячне світло складається із хвиль, що мають рызны частоти, тому якщо пропустити світло через прозору призму, те можна буде побачити ці частоти у вигляді кольорыв! Кожному кольору відповідає своя частота (довжина хвилі). Найдовша хвиля – червона, а найкоротша – фіолетова.Гори
  21. Багато людей вважають, що першу електричну лампочку винайшов учений Томас Едісон. Але насправді він лише вдосконалив уже існуючу лампочку в 1879 році. До цього часу англійські, німецькі, російські вчені розробляли свої версії електричних ламп, незалежно друг від друга.
  22. Багато людей задаються питанням: «Чому небо блакитне?». Справа в тому, земна атмосфера розсіює світло з короткою довжиною хвилі, тобто із синьою, сильніше, чим довгохвильове випромінювання. Також промені світла розсіюють молекули газів та тверді частки.
  23. Німецьким ученим удалося «заморозити» світло на 60 секунд! У ході випробувань учені змогли передати й отримати мікрозображення. Робилося це для того, щоб надалі можна було використовувати світло, як джерело й переносник інформації, а також для створення унікального типу пам’яті.
  24. При особливих обставинах у рідині можна спостерігати сонолюмінесценцію – перетворення звуку на світло.
  25. Деякі дослідження показують, що рослини мають пам’ять. Вони можуть запам’ятовувати, яка кількість світла впала на листя, також рослини розрізняють колір випромінювання. Соняшники повертаються услід за сонцем.
  26. Для чого раніше пірати надягали пов’язку на одне око? Це питання цікавить багатьох людей. По одній з версій це робили із практичних цілей. Око людини не може відразу адаптуватися до яскравого або темного приміщення, на це потрібно якийсь час. Коли пірати спускалися в темний трюм, вони знімали пов’язку й могли відразу добре розрізняти предмети цим оком, що особливо допомагало в критичні ситуації.