Цікаві факти про математику

Математика — цікаві факти

Математика — це наука, яку кожен колись вивчав у школі. Альберт Ейнштейн називав цю науку поезією чисел, а кожен літератор, музикант, художник погодиться, що мистецтво — це, за великим рахунком, математика, адже кожен предмет на картинах має свої пропорції, звучання нот тривати певний час. Математика проникла в усі сфери людського життя: без її знання не можна обійтися ні людині творчості, ні вченому, ні продавцеві. Представляємо цікаві факти про математику.

Геометрія

Історія

Найстарішою письмовою працею з математики вважається кістка тварини, на якій накреслені смуги для рахунку. Ця кістка була знайдена в Південній Америці, а її вік — 37 тисяч років.

Перші згадки про цифру 0 сягають раннього Середньовіччя; римляни, наприклад, нуля не використовували і записати його в римських цифрах неможливо.

Сьогодні поняття про негативні числа вводиться в школах в п’ятому-шостому класі, проте колись людство ними практично не користувалося. Майже до кінця 18 століття від’ємними числами здебільшого нехтували, поки їх не почав активно використовувати італієць Пізано, щоб записувати свої борги. Він же і ввів їх в науковий обіг.

До ХХ століття розвиток математики був дуже повільним. Всі математичні дані, отримані до 1900 року, можна помістити в 80-ти томах. У древній математики були відсутні багато елементів, які сьогодні здаються звичайними — в Стародавньому Єгипті математики не користувалися множенням і дробами. Знак рівності винайшли лише в 16 столітті – його ввів Роберт Рекорд, який вважав, що кожен раз писати слово «дорівнює» нераціонально.

План

Вчені

Жінки можуть бути хорошими математиками. Це своїм прикладом довела Софія Ковалевська, російська (білоруська) вчена. Вона захоплювалася математикою ще з дитинства і змогла вивчити цю науку, займаючись вдома. Вона була першою жінкою у Європі, яка отримала звання професора.

Чарльз Доджсон був забутий як математик, але, з іншого боку, став відомий на весь світ як Льюїс Керролл.

Добре знав математику французький імператор Наполеон Бонапарт. Є теорема Наполеона-твердження евклідової планіметрії про рівносторонні трикутники. Французький імператор склав декілька геометричних задач.

Часом випадковості призводять до великих відкриттів. Щось подібне сталося і з Джорджем Данцигом, який ще студентом запізнився на заняття і переплутав написані на дошці рівняння з домашньою роботою. Завдання йому далися важко, але все-таки він виконав їх до терміну здачі домашнього завдання. Згодом виявилося, що це були ще не розв’язані рівняння, над якими билися не один десяток років.

Оптична ілюзія

Цікава інформація

Кількість комбінацій шаховій партії з 40 ходів – 1,5*10128 , вважається, що атомів у видимій нам частині всесвіту менше (звичайно, у всьому всесвіті більше).

А наскільки швидко і зручно можна розрізати торт? Будь торт можна поділити на вісім рівних шматків всього трьома розрізами – це можна зробити двома способами. Спершу потрібно розрізати на чотири частини, потім розрізати ці чотири шматки горизонтально або скласти їх один на один стопкою і розрізати на дві частини вертикальним розрізом.

Якщо справжність гривневої купюри зазвичай перевіряють на світло, то євро можна перевірити математично — за серійним номером купюри. Букву, яка стоїть попереду, потрібно замінити на її порядковий номер в алфавіті, а потім потрібно додавати всі цифри до того часу, поки не вийде одна цифра. Якщо сума виявилася рівною 8, купюра є справжньою.

Є одна цікава легенда – коли винахіднику шахів правитель запропонував винагороду за винахід цієї гри. Винахідник попросив, щоб йому дали рис з такого розрахунку: на першу клітинку шахової дошки треба було поставити одне рисове зернятко, на другу – два рисових зернятка, на третю – чотири рисових зернятка, на четверту – вісім рисових зерняток і так далі, щоразу кількість рису з кожною клітинкою повинна збільшуватися удвічі. Здавалося б, рису повинно вийти не так багато, але насправді на останній клітці шахівниці має бути стільки рису, скільки не можна виростити, навіть якщо засіяти цим злаком всю землю.